Názor

Přičuchnutí ke svobodě volby ve studiu

Před relativně nedávnou dobou jsem opustil (snad již nadobro) oficiální vzdělávací systém – soustavu, ve které jsem více či méně aktivně strávil bezmála dvacet dva let. Školku nepočítám, čtvrt století by totiž znělo moc děsivě. A protože je vzdělávání v posledních cca třech letech velkým společenským tématem a všichni tak nějak cítíme, že současný systém jaksi nefunguje, rozhodl jsem se začít psát na svém blogu sérii článků zaměřenou na vzdělání a vzdělávání.

Milion chvilek tenhle populismus neporazí. Povím vám, proč.

Podporuji spolek Milion chvilek pro demokracii i demonstrace, které pořádá. Můj podpis pod peticí s výzvou „Chvilka pro rezignaci“ má číslo 18 310. Petici k dnešnímu dni podepsalo již přes čtyři sta tisíc lidí. Je mi sympatické, že tento spolek dokáže opakovaně svolávat demonstrace, na které se jim daří dostávat postupně více a více lidí.

Nikdo to nečte, proč bych to psal?

Občas se mě kamarádi, zvlášť ti, které znám skrze muziku, zeptají, proč už nikde nepíšu. V minulosti jsem totiž vyráběl články, recenze, reportáže, občas dělal i rozhovory a fotoreporty v rámci několika projektů – vlastních amatérských stránek a blogů, jako Rock-Fans a Rocker-Tialk (hehe), nebo standardních webzinů, jako Metal Forever & Metal Man a HardMusicBase.cz. Psaní jsem se věnoval už na konci základní školy, pak celou střední a nejintenzivněji v prvních dvou ročnících vysoké.

Pyrrhova prohra liberálních demokratů

Pro případ, že by prezidentské volby vyhrál někdo jiný, než Miloš Zeman, jsem měl rozmyšlen příspěvek, který jsem chtěl nazvat „Pyrrhovo vítězství liberálních demokratů“. Do druhého kola proti Miloši Zemanovi postoupil Jiří Drahoš s programem „nejsem Zeman“. A Miloš Zeman vyhrál. I přesto jsem se rozhodl příspěvek přizpůsobit situaci publikovat jej.

Vaši zaměstnanci jsou sabotéři, zloději a podrazáci. Zvlášť „ajťáci“. Nebo jak mám tu reklamu vlastně chápat?

Reklamní kampaň, propagující IT řešení, ukazuje zaměstnance jako nekompetentní, podvádějící zlodějíčky a bohužel se při tom nevyhýbá zkratkovitým závěrům a paušalizaci. Tyhle rádoby „standu-up comedy“ scénky nejen, že nejsou moc vtipné, mnohých zaměstnanců a manažerů se mohou i nepříjemně dotknout.

Odebírat Názor